Planlegger, 100% fast stilling ved virksomhetsområde plan og teknisk

Søknadsfrist: 12.05.2025

St.id. 830

Plan og teknisk har ansvaret for samferdsel, vann, avløp, renovasjon, byggesaksbehandling, plan, miljø, kart og park/grønt. Vi skal utvide vår planavdeling med en 100% fast stilling, og søker etter person med plankompetanse.

 

Arbeidsoppgaver vil blant annet omfatte:   

  • Utarbeidelse av kommunale planer og saksbehandling av kommunale- og private planer.
  • Planendringer og dispensasjoner fra gjeldende planer.
  • Oppdateringer av kommunale plandatabaser.
  • Utvikling og saksbehandling av utbyggingsplaner for gjennomføring av reguleringsplaner.
  • Utarbeide saker for politisk behandling, herunder skriftlig og muntlige orienteringer.
  • Bistå innbyggere og utbyggere med rådgivning og oppfølging.
  • Delta i forhåndskonferanser.
  • Du vil i stor grad jobbe selvstendig med egne prosjekter, men også i team med andre medarbeidere.
  • Stillingen kan også bli tillagt andre relevante oppgaver innenfor Plan og Teknisk.

 

Kvalifikasjonskrav:

  • Høyskole- eller universitetsutdannet innen arealplanlegging, landskapsarkitekt, samfunnsviter, geograf eller lignende.
  • Du må ha inngående kunnskap til Plan- og bygningsloven.
  • Bør ha kjennskap til offentlig forvaltning og politiske beslutningsprosesser.
  • Kompetanse i bruk av geografiske informasjonssystemer.
  • Lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende formell kompetanse.

 

Vi søker etter medarbeider som har:

  • Erfaring fra tilsvarende arbeidsoppgaver innen planbehandling.
  • Gode egenskaper på data/IKT som kommunikasjonsverktøy inkludert digitale kartverktøy.
  • Gode egenskaper i norsk muntlig og skriftlig framstilling.
  • Evne til å samarbeide, ta beslutninger og arbeide selvstendig.
  • Evne til å være mål- og resultatorientert.
  • Førerkort kl. B.

 

Vi tilbyr:

  • Godt arbeidsmiljø med tidsmessig utstyr.
  • Utfordrende arbeidsoppgaver i tverrfaglig kompetansemiljø.
  • Kommunal pensjons- og forsikringsordning.
  • Fleksitid og mulighet for hjemmearbeid.
  • Lønns- og arbeidsvilkår etter gjeldende lov- og avtaleverk for kommunal sektor.

 

Søker må påregne å disponere egen bil i tjenesten.

Spørsmål om stillingen kan rettes til Rune Grindstuen telefon: 48 26 19 36.

  

Søknadsskjema:

Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema for ledige stillinger.

Sel kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, etnisitet eller nasjonal bakgrunn. Vi er IA-bedrift og vil legge forholdene til rette for søkere med redusert funksjonsevne.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på søkerlista, jfr. offentlighetslovens § 25.

Vi gjør oppmerksom på at mottatt kopi av attester og vitnemål vil ikke bli returnert.

Kontakt

Rune Grindstuen
Virksomhetsleder
Telefon 482 61 936
Mobil 482 61 936