Konsulent/rådgiver innen økonomi, regnskap og andre oppgaver i staben, 100% fast stilling

Søknadsfrist: 13.07.2025

Liker du rolige og forutsigbare dager uten tempo og uten samhandling med andre?

Da behøver du ikke å lese videre- da er ikke dette stillingen for deg!

 

Liker du en jobb med utfordringer og fleksibilitet som gir deg verdifull kompetanse og en meningsfylt fritid bør du absolutt lese videre!

 

Vi ønsker å rekruttere en medarbeider i en fast 100% stilling. Tittelen din blir konsulent eller rådgiver avhengig av kompetansen du har med deg inn. Vi vil gjerne ha deg på laget snarest mulig.

Stillingen ligger til stabstjenesten i kommunen - en sentral posisjon i den kommunale organisasjonen.

Vi synes selv vi har et godt arbeidsmiljø, med hyggelige kollegaer, kultur for å dele kunnskap, vi har takhøyde og humor! Vi har god folkeskikk og er riktig høflige!

 

Vi trenger deg for å blant annet å løse slike oppgaver:

  • Oppgaver knyttet il regnskapsarbeid herunder fakturabehandling, remittering, innfordring mv.
  • Saksbehandlingsoppgaver i samarbeid med oppvekstsektoren.
  • Oppgaver i samarbeid med NAV
  • Oppfølging av kommunens legater
  • Det er aktuelt med andre stabsrelaterte oppgaver for eksempel innen HR- og lønnsavdelingene, valgarbeid mv. - det avhenger av din kompetanse.

     

Kvalifikasjonskrav:

Vi vil helst at du har høyere utdanning innen økonomi eller administrative fag på bachelornivå.

Har du relevant erfaring, vil det kunne kompensere for at du ikke har formell utdanning.

 

Ferdigheter og egenskaper:

I denne jobben vil du samhandle med mange ulike mennesker fra ulike virksomheter i kommunen. Du vil samhandle med mennesker som ikke har så mye økonomikompetanse som du har. Fagfeltet ditt må forholde seg til forskjellige frister, og vi må stadig finne gode og gjerne nye måter å løse oppgavene våre på.

Vi ser derfor etter en person som liker å samarbeide med andre. Du må gjerne like å lære bort og kunne forklare fagspørsmål på en forståelig måte, og du må like høyt tempo i perioder. Siden vi stadig søker forbedringer, må du like utvikling og endring- neste år blir neppe som fjoråret!

 

Arbeids- og ansattvilkår:

Vi har regulert arbeidstid med fleksitidsordning og muligheter for hjemmekontor.

Kommunen har gode forsikringsordninger og veldig gode pensjonsordninger - du må tenke på pensjonen alt nå!

Lønn blir vi enige om.

 

Kontaktperson for mer info om stillingen:  virksomhetsleder stab Kai Ove Riise på tlf. 91316174

 

Søknadsskjema:

Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema for ledige stillinger.

Sel kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, etnisitet eller nasjonal bakgrunn. Vi er IA-bedrift og vil legge forholdene til rette for søkere med redusert funksjonsevne.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på søkerlista, jfr. offentlighetslovens § 25. Eventuell søknad om konfidensiell behandling må begrunnes.

Vi gjør oppmerksom på at mottatt kopi av attester og vitnemål vil ikke bli returnert.