Interkommunal legevakt har fått uniformert legevaktsbil
Nord- Gudbrandsdalen Interkommunale Legevakt har fått uniformert legevaktsbil. Dette vil styrke beredskapen i Norddalen, samt bidra positivt til å skape mest mulig likeverdige og gode legevaktstjenester på kveld og helg i et legevaktsdistrikt som er geografisk stort.
I tidsrommet 16.00-08.00 på hverdager og hele døgnet på helg er legevakten samlet på Otta for alle seks kommunene i Norddalen (Sel, Vågå, Lom, Skjåk, Dovre Lesja).
Bilen er kjøpt inn brukt og blir et viktig arbeidsverktøy for de omtrent 30 fastlegene som deltar i vaktordningen. En klar forbedring i HMS når det kommer til synlighet og fremkommelighet. Sel kommune som vertskommune fortjener skryt for denne satsingen.
På bilde fra venstre: Sykepleier Marte Rusten, Sykepleier Anita Kveen, Legevaktsoverlege Fredrik Chr. Gihle- Haverstad
Publisert av Anders Teigen
Publisert 21.05.2026 10.32